Gmina i Miasto Odolanów

Ważne strony

Dni języków obcych i gry geograficzne w Liceum Ogólnokształcącym w Odolanowie

Nauka wcale nie musi być nudna. Z tego założenia wyszli uczniowie odolanowskiego liceum wraz z nauczycielkami języków obcych i geografii. Na przełomie listopada i grudnia Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i tradycjom różnych obszarów językowych, których uczniowie uczą się w naszym liceum. Zaczęliśmy od krajów niemieckojęzycznych. Uczniowie omówili prezentację multimedialną o Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Przygotowali także w auli plansze z informacjami oraz  dodatkowo gablotę na szkolnym korytarzu. Zaprezentowali także regionalne stroje oraz potrawy. Podsumowaniem zdobytej wiedzy był szybki interaktywny quiz „Kahoot”. Analogicznie przebiegał kolejny tydzień poświęcony krajom anglojęzycznym. Tym razem młodzież zapoznała się z wiedzą o Anglii, Australii i USA. Na zakończenie zostaliśmy zaproszeni na five o’clock tea i amerykańskie brownie. Trzeci tydzień został poświęcony krajom hiszpańskojęzycznym. Tym razem wybraliśmy się w podróż do Meksyku, Hiszpanii i na Wyspy Kanaryjskie. Na tym spotkaniu nie zabrakło ani fiesty, ani sjesty. Były też meksykańskie sombrera, a na przekąskę hiszpańskie chorizo i meksykańskie nachosy.

Ciekawą alternatywą dla tradycyjnych lekcji okazały się także edukacyjne gry geograficzne, które trafiły do naszej szkoły z  Polskiej Akcji Humanitarnej po raz drugi. Gry poruszały zagadnienia z  edukacji globalnej. Tym razem były to  „Wodne wyzwania” oraz „Reporterzy i Reporterki na globalnym Południu”. Uczniowie klas I oraz III wcielając się w rodzinę mieszkańców ubogiej wioski, mogli na własnej skórze przekonać się, że trudności w dostępie do wody wpływają bezpośrednio na możliwości edukacji i rozwoju człowieka. Podczas gry uczniowie musieli dokonywać wielu trudnych wyborów oraz mierzyć się z konsekwencjami swoich, nie zawsze słusznych decyzji. Gra uświadomiła młodzieży z jaką ilością ogromnych problemów muszą borykać się ludzie, którzy nie mają dostępu do czystej wody pitnej. Natomiast uczniowie kl. II musieli wcielić się w rolę reporterów przygotowujących artykuły prasowe. Podróżowali po 4 państwach: Sudan Południowy, Kenia, Somalia, Uganda, żeby zdobyć jak najciekawsze informacje na temat mieszkańców tych państw. Była to gra interaktywna, ponieważ wiedzę zdobywali z artykułów, filmików, a nawet piosenek dostępnych w Internecie na wskazanych stronach

  • autor: Ewa Wieja, data: 2022-12-13
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...
  • Samorząd Uczniowski pod opieką nauczycielek co tydzień organizował imprezę poświęconą kulturze, historii, geografii i...

« wstecz