Gmina i Miasto Odolanów

Ważne strony

Informacja dla podatników podatku rolnego!

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z art. art. 6d ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1344), podatnicy podatku rolnego – osoby fizyczne oraz rolnicze spółdzielnie produkcyjne mają możliwość złożenia wniosku o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego na rzecz wybranych organizacji rolniczych.

Termin składania wniosków: 

od 1 marca do 15 listopada każdego roku w urzędzie gminy właściwym dla miejsca położenia gruntów, od których naliczany jest podatek rolny.

Wniosek o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego sporządza się zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r. w sprawie wniosku o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego (Dz. U. z 2023r., poz. 2821).
 

Wnioskodawca nie wskazuje we wniosku należnej do przekazania kwoty podatku rolnego.

Kwotę do przekazania na rzecz wybranego przez podatnika podmiotu uprawnionego w wysokości 1,5% należnego podatku rolnego oblicza organ podatkowy.

Warunkiem przekazania 1,5% podatku rolnego jest zapłata w pełnej wysokości tego podatku za dany rok podatkowy.

Na listę podmiotów uprawnionych do otrzymania 1,5% należnego podatku rolnego na 2025 rok zostały wpisane dwie organizacje:

 

Ø  Krajowy Związek Rewizyjny Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych

ul. Krakowskie Przedmieście 6, 00-325 Warszawa

KRS 0000185803

Numer rachunku bankowego 85 1020 1156 0000 7802 0062 1128

 

Ø  OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych

ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa

KRS 0000278529

Numer rachunku bankowego 60 8769 0002 0680 4356 2000 0040

Wniosek można wypełnić na miejscu w Urzędzie Gminy i Miasta Odolanów pokój nr 0.8.

Pliki do pobrania:

wniosek RPU-1

Format: pdf, 133.78 kB

załącznik ZRPU-1

Format: pdf, 114.76 kB

Z

  • autor: Małgorzata Woźniak, data: 2025-10-16

Dokumenty do pobrania