Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości wraz z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Przygodzicach zapraszają organizacje pozarządowe z Południowej Wielkopolski do udziału w IV PIKNIKU NGO.
IV Piknik NGO to okazja dla organizacji pozarządowych do zaprezentowania się lokalnej społeczności. W ramach Pikniku organizacje mają możliwość bezpłatnego wystawienia się (przygotowania indywidualnego stoiska) lub/i animacji, warsztatów. Każda organizacja może aktywnie włączyć się w przygotowanie atrakcji dla zwiedzających.
Wydarzenie odbędzie się w dniu 06. sierpnia 2022 w Ośrodku Wypoczynkowym Lido w Antoninie w godzinach 17:00 - 20:00.
Piknik NGO będzie towarzyszył Odysei Antonińskiej 2022 – festiwalowi podróżniczemu.
Więcej informacji o festiwalu podróżniczym: https://www.facebook.com/odyseja2021
ZGŁOSZENIA:
Rekrutacja potrwa do 27. lipca br.
Uwaga – przewidziano limit miejsc dla organizacji.
Więcej informacji oraz zgłoszenia do udziału w wydarzeniu przyjmowane są za pośrednictwem formularza zamieszczonego pod linkiem:
https://www.inkubator.kalisz.pl/dolacz-do-kolejnej-edycji-pikniku-ngo-i-daj-sie-poznac/
Tarcza antykryzysowa dla NGO – narzędzia finansowe
Jak uzyskać wsparcie finansowe związane z pandemią? Na te i inne pytania odpowiemy przez pryzmat narzędzi z jakich można skorzystać, by kontynuować działania w czasie epidemii i zapewnić ciągłość funkcjonowania i zatrudnienia.
Gdzie? Na naszej platformie webinarowej WRK
Kiedy? 6 maja (środa) o godz. 12:00
Podczas webinarium poruszymy między innymi takie zagadnienia, jak:
- zwolnienia z opłacania składek ZUS
- świadczenie postojowe
- omówienie dokumentów jakie należy wypełnić do ZUS-u, PUP-u i innych instytucji chcąc skorzystać ze wsparcia,
- mikropożyczka z możliwością umorzenia
- różne narzędzia finansowe, jakie daje organizacjom pozarządowym Tarcza antykryzysowa 2.0.
Webinarium prowadzone przystępnym językiem i z możliwością zadawania pytań.
Rejestracja na webinar poprzez: https://wrkzop.clickmeeting.pl/tarcza-antykrysowa-dla-ngo-narzedzia-finansowe-6-05/register?_ga=2.244165061.1380538589.1587975520-322765566.1584710324
Trenerzy: Danuta Gubańska (księgowa z wieloletnim doświadczeniem), Justyna K. Ochędzan (doradca w zakresie prowadzenia organizacji pozarządowych).
Wielkopolska Rada Koordynacyjna Związek Organizacji Pozarządowych jest regionalnym partnerem programu Korpus Solidarności.
Kontakt: Wielkopolska Rada Koordynacyjna Związek Organizacji Pozarządowych,
ul. Bukowska 27/29, 60-501 Poznań, doradztwo@wrk.org.pl, tel. 61 85 30 930.
Tworzenie Kół Gospodyń Wiejskich - instrukcja
Ważne: tylko pierwsze zarejestrowane we wsi koło KGW otrzyma dotacje do 5 tys. zł.
Skrócona instrukcja rejestracji nowego KGW:
1. co najmniej 10 osób /założyciele/ może utworzyć Koło Gospodyń Wiejskich /KGW/.
2. założyciele wybierają sposród siebie komitet założycielski /trzy osoby/.
3. założyciele przyjmują statut. Najwygodniej wykorzystać statut wzorcowy.
4. komitet założycielski składa do właściwego miejscowo kierownika powiatowego biura ARiMR wniosek na formularzu o wpis KGW ze statutem lub oświadczeniem o przyjęciu statutu wzorcowego.
5. walne zebranie KGW wybiera zarząd.
6. walne zebranie podejmuje uchwałę o prowadzeniu uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów.
Więcej informacji w załączeniu.
Zachęcamy do tworzenia kół KGW.
informacje_podstawowe___krok_po_kroku.pdf
o__wiadczenie_o_przyj__ciu_statutu_wzorcowego.pdf
uchwa__a_zebrania_ko__a_kgw_w_sprawie_wyboru_sk__adu_zarz__du_ko__a.pdf
uchwa__a_zebrania_ko__a_kgw_w_sprawie_wyboru_sk__adu_zarz__du_ko__a_1.pdf
uchwa__a_za__o__ycieli_kgw_w_sprawie_wyboru_komitetu_za__o__ycielskiego_1.pdf
Zaproszenie na grudniowe spotkania dla NGO
Szanowni Państwo,
Zapraszamy na spotkania dla organizacji pozarządowych oraz grup nieformalnych, które odbędą się w dniach 5, 10 i 11 grudnia br. wg poniższego harmonogramu.
1. Spotkanie informacyjne ws. programów FIO i PROO - 05.12.2018, godz. 10:00-12:00
Spotkanie z udziałem przedstawiciela Narodowego Instytutu Wolności, w trakcie którego zostaną zaprezentowane szczegóły dot. programów FIO i PROO. Szczegóły oraz zapisy: https://inkubator.kalisz.pl/2018/11/28/program-fundusz-inicjatyw-obywatelskich-fio-spotkanie-informacyjne-5-grudnia-2018-r/
2. Szkolenie dot. zakładania organizacji pozarządowych oraz podstaw projektowych - 10.12.2018, godz. 16:00-19:00
Szkolenie dedykowane osobom planującym założyć działalność oraz młodym organizacjom pozarządowym. Szczegóły i zapisy: https://inkubator.kalisz.pl/2018/11/28/szkolenie-jak-zalozyc-organizacje-pozarzadowa-i-realizowac-pierwsze-projekty-5-grudnia-2018-r/
3. Grupowe doradztwo księgowe - 11.12.2018, godz. 11:30-16:00.
Doradztwo dedykowane osobom specjalizującym się w księgowości dla NGO. Szczegółowy zakres oraz zapisy na spotkanie dostępne na stronie internetowej Inkubatora: https://inkubator.kalisz.pl/2018/11/28/doradztwo-grupowe-dot-wybranych-zagadnien-ksiegowosci-11-grudnia-2018-r/
Spotkania odbywają się w ramach dofinansowania ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego oraz Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
FaniPay – pierwszy w Polsce serwis płatności online dla NGO
Fundacja FaniMani wprowadza nową usługę FaniPay – pierwszy w Polsce serwis płatności dedykowany trzeciemu sektorowi. Dzięki temu rozwiązaniu każda zarejestrowana w KRS fundacja czy stowarzyszenie będzie mogła zbierać darowizny online w niezwykle łatwy sposób, bez wypełniania zbędnych formalności.
FaniPay – nowość od FaniMani
Fundacja FaniMani, założyciel FaniMani.pl pierwszego w Polsce serwisu, który umożliwia wspieranie NGO przy okazji robienia zakupów online, wprowadza na rynek nowe rozwiązanie – FaniPay. Jest to usługa bezpiecznych płatności online ukierunkowana na potrzeby polskich organizacji społecznych. Dzięki niej fundacje i stowarzyszenia będą mogły bardziej efektywnie szukać wsparcia dla działalności przez własne strony internetowe. Nieskomplikowana forma i bardzo uproszczone procedury rejestracji sprawiają, że FaniPay jest znacznie łatwiej dostępny i przyjazny użytkownikom.
Kto może korzystać z usługi?
Z FaniPay mogą korzystać wszystkie zarejestrowane w KRS fundacje i stowarzyszenia. Zaletą użytkowania serwisu jest brak zbędnych formalności i konieczności podpisywania umowy między NGO a instytucją płatniczą. Wystarczy, że dana organizacja, która chce zbierać darowizny zarejestruje się na FaniMani.pl oraz zaakceptuje regulamin usług płatniczych świadczonych przez Blue Media.
Zalety serwisu
FaniPay to nie tylko sam serwis płatności online, ale również dedykowane organizacjom narzędzia ułatwiające proces zbierania darowizn przez swoje strony www. Jednym z nich jest widget zaprojektowany na podstawie badań zachowania użytkowników witryn internetowych. Jego zadaniem jest nie tylko przypominanie o możliwości dokonania darowizny, ale również, w bardzo prosty sposób, umożliwia on jej realizację. Gotowy moduł płatności można uruchomić na stronie organizacji dosłownie w ciągu kilku minut.
Niezwykle istotną funkcjonalnością FaniPay jest automatyczny system codziennych rozliczeń - wypłat na konto zarejestrowanej fundacji bądź stowarzyszenia. Dzięki niemu czas oczekiwania na ich zaksięgowanie skraca się do zaledwie 1 dnia roboczego.
Kolejną zaletą korzystania z zaproponowanego przez FaniMani rozwiązania jest obniżenie prowizji od otrzymywanej wpłaty. Przez pierwsze trzy miesiące użytkowania wynosi ona zaledwie 1% wartości darowizny, a potem tylko 1,49%.
Ponadto każda, korzystająca z FaniPay organizacja otrzymywać będzie raport, w którym zawarte będą informacje o zrealizowanych w ciągu danego dnia transakcjach, liczbach przelewów, ich wartości oraz pobranej prowizji. Szczegóły dotyczące oferty można znaleźć również na stronie internetowej FaniPay.pl
Bezpieczeństwo zapewnione przez Blue Media
Operatorem usługi jest Krajowa Instytucja Płatnicza Blue Media, dostawca nowych technologii dla banków oraz spółka doświadczona w obsłudze transakcji elektronicznych, w tym również wpłat darowizn. Do jej zadań należeć będzie również bieżąca kontrola wiarygodności organizacji – chcących korzystać z FaniPay, poprzez monitoring formularzy rejestracji, weryfikację nr. kont bankowych, KRS etc. Ponadto firma będzie odpowiedzialna za prawidłowy przebieg i obsługę wpływów środków na konta zarejestrowanych fundacji i stowarzyszeń.
Jak działa serwis FaniMani.pl?
Dzięki FaniMani.pl organizacje społeczne stale pozyskują dodatkowe fundusze na swoje działania. Każdy kto robi zakupy przez internet może, korzystając z portalu, wesprzeć wybrany przez siebie cel społeczny, nie wydając ani złotówki więcej ponad to, co i tak zapłaciłby za wybraną przez siebie rzecz. Wystarczy wejść do wybranego sklepu, w którym zamierzamy dokonać zakupu (lista 800 partnerskich sklepów), przez serwis FaniMani.pl, wskazać cel (lista wszystkich organizacji), który chcemy wesprzeć i kupujemy. Od każdej takiej transakcji wybrana organizacja społeczna otrzymuje darowiznę w wysokości kilku procent wartości naszych zakupów. Wszystkie wygenerowane przez siebie datki można monitorować i sprawdzać ich aktualny status w zakładce „historia wsparcia”, widocznej po zalogowaniu się na konto.
Obecnie serwis współpracuje z ponad 2600 podmiotami tj. z fundacjami, stowarzyszeniami, szkołami, harcerzami i innymi podmiotami działającymi w trzecim sektorze. FaniMani.pl jest łącznikiem między organizacjami społecznymi, darczyńcami oraz przedsiębiorcami.
- Zobacz jak działa FaniMani.pl: www.youtube.com/watch?v=RsPX6SRwKnQ
- Więcej informacji: FaniMani.pl: www.fanimani.pl
- FaniMani.pl na Facebooku: https://www.facebook.com/faniManifaniMani/