Trwa doręczanie decyzji podatkowych i zawiadomień zmieniających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Urząd Gminy i Miasta w Odolanowie informuje, że jak co roku w miesiącu lutym organizuje na terenie gminy i miasta doręczanie decyzji wymiarowych w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i łącznego zobowiązania pieniężnego oraz zawiadomień o zmianie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rok 2025 przez pracowników Urzędu posiadających stosowne upoważnienie podpisane przez organ podatkowy – Burmistrza Gminy i Miasta Odolanów oraz sołtysów.
Osoby doręczające decyzje podatkowe i zawiadomienia dostarczają korespondencję do 28 lutego 2025 roku w dni powszednie oraz w soboty i niedziele za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (czytelny podpis odbiorcy).
Upoważnione osoby podejmą kilka prób dostarczenia korespondencji, jeśli w określonym czasie osoba doręczająca nikogo nie zastanie pod wskazanym adresem wróci w innym terminie lub zostawi informację z prośbą o kontakt telefoniczny w sprawie ustalenia sposobu doręczenia.
Przesyłki mogą być doręczone pełnoletniemu domownikowi lub szczególnych przypadkach sąsiadowi, jeśli zobowiąże się on przekazać przesyłkę adresatowi. Osoby odbierające decyzje podatkowe proszone są o składanie czytelnych podpisów i dat odbioru przesyłki na potwierdzeniu odbioru.
Po tym terminie decyzje i zawiadomienia, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego. Dodatkowo wysyłane są również decyzje wymiarowe dla podatników mieszkających poza terenem gminy Odolanów.
Podatnicy, którzy wnieśli o doręczenie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej i wskazali organowi podatkowemu adres elektroniczny otrzymają decyzje i zawiadomienia zgodnie z wnioskiem.
Decyzje podatkowe przeznaczone są dla wszystkich osób fizycznych będących podatnikami, każdy podatnik dostaje swój egzemplarz decyzji. Wskazany w niej podatek jest ustalony w jednej kwocie dla wszystkich współwłaścicieli, a nie odrębnie dla każdego z nich jednakże obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach.
Termin zapłaty pierwszej raty podatków oraz opłaty za gospodarowanie odpadami upływa 15 marca, jednakże z uwagi na dzień wolny (sobota), termin płatności zostaje przesunięty na 17 marca 2025 roku.
W przypadku płatności podatków dla wielu właścicieli, posiadaczy samoistnych, zależnych będzie to jedyny termin zapłaty, jeżeli kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek płaci się jednorazowo właśnie w terminie płatności pierwszej raty.
Przypominamy wszystkim Podatnikom, że zobowiązania można uregulować w następujący sposób:
• przelewem na indywidualny rachunek bankowy umieszczony na pierwszej stronie – bezpośrednio pod kwotą ustalonego podatku, natomiast w przypadku opłaty na drugiej stronie pod tabelą informującą o wysokości miesięcznej opłaty na rok 2025 (każda decyzja posiada odrębny numer rachunku bankowego),
• w kasie tutejszego urzędu Gminy i Miasta pokój nr 0.1,
• na terenach wiejskich u powołanych uchwałą inkasentów, którymi są sołtysi,
• w Banku Spółdzielczym o/ Odolanów – w tym przypadku należy mieć ze sobą decyzję/zawiadomienie, na których widoczny jest numer konta i dane osobowe.
Pracownicy nie pobierają żadnych opłat związanych z dostarczanymi decyzjami czy zawiadomieniami.
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu:
62 – 620 – 08 - 57 – decyzja podatkowa – osoba do kontaktu Małgorzata Woźniak
62 – 620 – 08 - 80 – zawiadomienie o opłacie za odpady – osoba do kontaktu Paweł Serafin
- autor: Małgorzata Woźniak, data: 2025-02-14