Gmina i Miasto Odolanów

Ważne strony

Ogloszenie Burmistrza Gminy i Miasta Odolanów o podjęciu przez Radę Gminy i Miasta Odolanów uchwały nr XIII/108/25 z dnia 26 marca 2025 r. o przystąpieniu do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy i Miasta Odolanów

Burmistrz Gminy i Miasta Odolanów zawiadamia o podjęciu przez Radę Gminy i Miasta Odolanów uchwały nr XIII/108/25 z dnia 26 marca 2025 r. o przystąpieniu do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy i Miasta Odolanów. 

W dniu 26 marca 2025 r. radni podjęli uchwałę o przystąpieniu do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy i Miasta Odolanów. Działania prowadzone w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji skupiać się będą na obszarze rewitalizacji, który został wyznaczony uchwałą nr XII/100/25 Rady Gminy i Miasta Odolanów z dnia 13 lutego 2025 r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na terenie Gminy i Miasta Odolanów, jako obszar Gminy wymagający szczególnego wsparcia. 

Rewitalizacja jest procesem wieloletnim, kompleksowym, zakładającym włączenie społeczne, partnerstwo i wielopoziomowe zarządzanie. Kluczową płaszczyzną wyboru działań rewitalizacyjnych jest sfera społeczna, która następnie musi być przedmiotem koordynacji działań w tym, i w innych obszarach: gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym, technicznym. Ze względu na to, że celem rewitalizacji jest równoczesna odnowa społeczna, gospodarcza, kulturowa, przestrzenna (w tym także techniczna) oraz środowiskowa, nadanie nowych funkcji, remonty lub modernizacja techniczna infrastruktury muszą być środkiem, a nie celem rewitalizacji. 

Zaplanowane do realizacji przedsięwzięcia rewitalizacyjne w Odolanowie mają przyczynić się do pobudzenia aktywności społecznej i przedsiębiorczości mieszkańców, poprawy jakości życia uwzględniając wszystkie grupy społeczne, przywrócenia estetyki i ładu przestrzennego, ochrony środowiska naturalnego, zachowania dziedzictwa kulturowego, a także przeciwdziałać problemom zdiagnozowanym na obszarze rewitalizacji. Szczegółową diagnozę obszarów problemowych w gminie przedstawia Diagnoza służąca wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji załączona poniżej. 

Osią działań rewitalizacyjnych jest społeczność lokalna i jej potrzeby. Skuteczność procesu rewitalizacji warunkowana jest między innymi przez partycypację społeczną. 

W związku z powyższym ogłasza się nabór planowanych przedsięwzięć rewitalizacyjnych do Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy i Miasta Odolanów do roku 2035! 

Do Programu mogą zostać wpisane przedsięwzięcia rewitalizacyjne zlokalizowane na wyznaczonym obszarze rewitalizacji, które będą rozwiązywać występujące na nim problemy w sferze społecznej, gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno-funkcjonalnej lub technicznej oraz przyczynią się do poprawy warunków życia na tym obszarze. Propozycje mogą być zgłaszane zarówno przez osoby fizyczne, jak i przez instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, koła, kluby, podmioty gospodarcze i inne. 

Propozycje przedsięwzięć rewitalizacyjnych należy zgłaszać poprzez formularz zgłoszeniowy, który powinien zawierać dokładny opis propozycji zadania. 

Wypełniony formularz należy przesłać do dnia 7 maja 2025 r. w formie elektronicznej na adres mailowy: rewitalizacja@odolanow.pl, w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy i Miasta Odolanów, ul. Rynek 1, 63-430 Odolanów lub złożyć osobiście w Urzędzie Gminy i Miasta Odolanów. 

Nie będą rozpatrywane wnioski: 
a) z datą wpływu po dniu 7 maja 2025 r., 
b) bez danych kontaktowych, 
c) przesłane w formie innej niż na formularzu zgłoszeniowym. 

Liczymy na Państwa zaangażowanie i zachęcamy do współtworzenia Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy i Miasta Odolanów do roku 2035! 

Załączniki: 

1. Formularz zgłoszeniowy 
2. Diagnoza służąca wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji 
3. Uchwała ws. wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji 
4. Uchwała ws. przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji 

                                                                                                                             KLAUZULA INFORMACYJNA 
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), przekazujemy Pani/Panu poniższe informacje związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych. 

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: URZĄD GIMNY I MIASTA ODOLANÓW Rynek 11 63-430 Odolanów reprezentowany przez Burmistrza 

Z Administratorem można się skontaktować: 

- tel.: 62 733 15 81 
- e-mail: sekretariat@odolanow.pl 

Inspektorem Ochrony Danych: jest mgr inż. Sebastian KOPACKI – iod@odolanow.pl 

  • autor: Dominik Sobczak, data: 2025-04-02
  • Logo