Informacja dla podatników podatku rolnego!
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z art. art. 6d ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1344), podatnicy podatku rolnego – osoby fizyczne oraz rolnicze spółdzielnie produkcyjne mają możliwość złożenia wniosku o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego na rzecz wybranych organizacji rolniczych.
Termin składania wniosków:
od 1 marca do 15 listopada każdego roku w urzędzie gminy właściwym dla miejsca położenia gruntów, od których naliczany jest podatek rolny.
Wniosek o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego sporządza się zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r. w sprawie wniosku o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego (Dz. U. z 2023r., poz. 2821).
Wnioskodawca nie wskazuje we wniosku należnej do przekazania kwoty podatku rolnego.
Kwotę do przekazania na rzecz wybranego przez podatnika podmiotu uprawnionego w wysokości 1,5% należnego podatku rolnego oblicza organ podatkowy.
Warunkiem przekazania 1,5% podatku rolnego jest zapłata w pełnej wysokości tego podatku za dany rok podatkowy.
Na listę podmiotów uprawnionych do otrzymania 1,5% należnego podatku rolnego na 2025 rok zostały wpisane dwie organizacje:
Ø Krajowy Związek Rewizyjny Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych
ul. Krakowskie Przedmieście 6, 00-325 Warszawa
KRS 0000185803
Numer rachunku bankowego 85 1020 1156 0000 7802 0062 1128
Ø OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych
ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa
KRS 0000278529
Numer rachunku bankowego 60 8769 0002 0680 4356 2000 0040
Wniosek można wypełnić na miejscu w Urzędzie Gminy i Miasta Odolanów pokój nr 0.8.
Pliki do pobrania:
Format: pdf, 133.78 kB
Format: pdf, 114.76 kB
- autor: Małgorzata Woźniak, data: 2025-10-16
Dokumenty do pobrania
- autor: Małgorzata Woźniak, data: 2025-10-16
- autor: Małgorzata Woźniak, data: 2025-10-16